O projektu
Scaramouche
D&B DUO
Teatralnost kombinacije dvaju klavira ili klavira četveroručno, sa svim svojim izražajnim mogućnostima, paletom boja i virtuoznim efektima, poslužila nam je kao idealno sredstvo da dočaramo magični svijet priča, osjećaja, sudbina i svega onoga što skriva fascinantni svijet kazališnih dasaka.
The interpretations show fine musicality and avoid any show.
This gives the program a touch of good-natured charm.
O izdanju
Glazba i kazalište često čine nedjeljivu cjelinu. Parafrazirajući Hansa Christiana Andersena: Gdje riječi staju, glazba govori, upravo je glazbeni element onaj koji najčešće povezujemo uz poznate scenske radnje. Katkad je dovoljan samo jedan glazbeni motiv da nas podsjeti na radnju nekog djela i uvede u njegovu atmosferu. Što bi bila moderna priča o Romeu i Juliji, prebačena u New York sredinom 20. stoljeća bez briljantne Bernsteinove partiture? Ili pak priča o nesretnoj ljubavi španjolske Ciganke Salud koju izigra pripadnik višega staleža, njezin voljeni señorito Paco, bez autentičnog naboja andaluzijskog glazbenog idioma Manuela de Falle? Majstor hrvatskoga glazbenog kazališta Alfi Kabiljo živopisnom glazbom podsjeća nas na zanimljive anegdote iz hrvatske povijesti svojim mjuziklima Kralj je gol i Car Franjo Josip u Zagrebu te dogodovštinama legendarnog zavodnika u operi Casanova u Istri, pretočenima u trostavačnu suitu. Posebna nam je čast što je ta suita nastala na naš poticaj te da smo je praizveli u Madridu 2014. godine. Darius Milhaud na sličan poticaj, ali za potrebe Svjetske izložbe u Parizu 1937. i za klavirski duo Marcelle Meyer – Ida Jankelevich stvara neizostavan dio suvremenog repertoara za dva klavira – legendarnu suitu Scaramouche – aludirajući na lik iz talijanske commedie dell’arte i naziv tadašnjega kazališta na Champs-Élyséesu te kombinirajući elemente već postojeće vlastite scenske glazbe za Molièrova Umišljenog bolesnika. Na ovome CD-u donosimo izbor iz instrumentalnih dijelova opera, mjuzikala i glazbe pisane za dramske predstave koji su nadrasli svoju prvotnu ulogu te zaživjeli na koncertnim podijima kao samostalna djela. Čak i bez pozadinske priče tih djela, svako od njih zadržalo je svoju teatralnu komponentu, što se najviše očituje u njihovu ritamskom naboju, melodijskoj invenciji i atraktivnosti. Teatralnost pak kombinacije dvaju klavira ili klavira četveroručno, sa svim izražajnim mogućnostima, paletom boja i virtuoznim efektima, poslužila nam je kao idealno sredstvo da dočaramo magični svijet priča, osjećaja, sudbina i svega onoga što skriva fascinantni svijet kazališnih dasaka.
Dubravka Vukalović i Bruno Vlahek
O umjetnicima
D&B Duo
Strast prema klaviru i kreativnost sviranja u paru ujedinili su Dubravku Vukalović i Brunu Vlaheka u D&B Duo.
Već prvim zajedničkim nastupom 2006. u Lausannei ostvarili su golem uspjeh, oduševivši švicarsku publiku i kritiku svojom izvedbom djela za dva klavira Rahmanjinova i Bernsteina.
Otkad su se upoznali tijekom solističkih poslijediplomskih studija na Konzervatoriju u Lausannei, gdje ih im je kao duu mentor bio glasoviti švedski pijanist Dag Achatz, popularnost im neprekidno raste nizom nastupa po cijelom svijetu. Redoviti su gosti koncertnih podija u Londonu, Amsterdamu, Berlinu, Ženevi, New Yorku, Dubaiju, Madridu, Barceloni, Palma de Mallorci, Shenzhenu te, između ostalog, u Monte Carlu, u kojem su postali i laureati međunarodnog natjecanja za klavirska dua, održanog 2013.
Iste su godine prvi put nastupili i na azijskim pozornicama. Tamošnja kritika ističe „briljantnu virtuoznost njihova dijaloga“.
Prvi su hrvatski interpreti monumentalnog ciklusa Vizije amena Oliviera Messiaena koji su izveli u povodu 50. obljetnice Muzičkog biennala Zagreb.
Njihov se repertoar sastoji od originalnih djela, kao i obrada za dva klavira i klavir četveroručno, a redovito izvode i djela suvremenih skladatelja, od kojih su neka posvećena upravo njima. Profesori su na Konzervatoriju Katarina Gurska u Madridu i održavaju majstorske tečajeve u cijelom svijetu.